لیست اختراعات سهيل جعفري
پیادهسازی کنترل FUZZY موتور جت بر روی میکروکنترلر AVR
شبيه سازي سخت افزار در حلقه (HIL) براي تست يك سيستم واقعي در كنار شبيه سازي بقيه اجزاي سيستم به كار مي رود. عموما تست هاي پروازي پروسه هايي بسيار هزينه ساز و وقت گير بوده و در بعضي مواقع ممكن است به نابود شدن كل سيستم تحت تست منجر شود. بنابراين انجام تست سيستم كنترل سوخت و سيستمهاي وابسته به آن در شرايط پرواز ممكن است از لحاظ هزينه زمان و احتمال خطر بسيار مشكل زا باشد در اينجا به شبيه سازي HIL سيستم كنترل سوخت يك موتور توربين گاز هوايي پرداخته شده است. براي اين شبيه سازي از دو كامپيوتر يكي به عنوان كامپيوتر ميزبان و ديگري به عنوان كامپيوتر هدف استفاده شده است. كامپيوتر ميزبان براي مانيتورينگ سيستم و كامپيوتر هدف براي شبيه سازي زمان - واقعي استفاده مي شود. ارتباط كامپيوتر ميزبان و هدف با استفاده از پروتكل TCP/IP و ارتباط كامپيوتر هدف و كنترلر با استفاده از پروتكل RS232 صورت گرفته است. براي اين شبيه سازي از نرم افزار MATLAB و ابزار xPC-Target كمك گرفته شده است.
پياده سازي الگوريتم كنترلي موتور بر روي ميكروكنترلر AVR امكان تست و ارزيابي عملكرد الگوريتم هاي كنترلي مختلف و رفع عيب آنها را در محيط مجازي فراهم مي آورد. تهيه و آماده سازي اين سخت افزار قابليت انجام تست عملكردي جهت مقايسه با شبيه سازي و همچنين تهيه سيستم سخت افزار در حلقه جهت شبيه سازي زمان واقعي را ايجاد مي كند. پياده سازي الگوريتم بر روي ميكروكنترلر شامل دو بخش است: 1- تنظيم سخت افزاري ورودي و خروجي ومعرفي پورت هاي مربوط 2- پياده سازي نرم افزاري الگوريتم به صورت ماژولار جهت انجام تغييرات آسان در صورت لزوم
الگوريتم كنترلي min-max جهت كنترل عملكرد موتور توربين گاز طراحي شده است. اين الگوريتم با دريافت پارامترهاي عملكردي موتور در هر لحظه و انجام محاسبات مورد نياز مقدار سوخت مناسبرا به موتور مي رساند تا علاوه بر رعايت مودهاي كنترلي حالت پايا و گذرا محدوديت هاي فيزيكي موتور نيز رعايت شوند. با استفاده از توابع كنترلي مختلف و نيز بر پايه تحقيقات و مطالعات مستمر انجام شده در آزمايشگاه شبيه سازي و كنترل سيستم هاي دانشگاه علم و صنعت ايران كنترلر موتور توربين گاز طراحي شده و به كمك شبيه سازي هاي مختلف كامپيوتري از عملكرد ايمن آن اطمينان حاصل شده است. جهت طراحي كنترلر سوخت براي موتور سوخت مورد نياز موتور به دو قسمت سوخت حالت پايا و سوخت حالت گذرا تقسيم شده كه هر بخش از اين سوخت به وسيله حلقه هاي كنترلي مناسب تامين مي شود و در نهايت سوخت اعمالي به موتور مجموع سوخت هاي محاسبه شده در حلقه هاي پايا و گذرا مي باشد.
در جوامع امروزي سرطان شيوع زيادي پيدا كرده است كه عوامل مختلفي سبب ايجاد آن مي شوند. يكي از انواع شايع سرطان، سرطان پروستات است كه طبق آمار، ميزان عود اين سرطان نيز بالا است. يكي از عوامل اصلي عود اين سرطان سلول هاي بنيادي سرطاني هستند كه مشخصات سلول هاي بنيادي معمولي را دارند ولي توانايي تبديل به سلول هاي سرطاني را دارند. براي درمان سرطان پروستات داروهاي زيادي موجود مي باشند كه يكي از آنها داروي سيس پلاتين مي باشد ولي مشكل اين دارو عوارض بالاي اين دارو مي باشد كه سبب شده درمان با آن كمتر صورت بپذيرد. با استفاده از سيستم هاي هدفمند دارو رساني كه حاوي پليمر طبيعي هيالورونيك اسيد است داروي سيس پلاتين با اين پليمر همراه مي شود و اين كمپلكس به گيرنده CD44 سلول هاي بنيادي متصل مي شود و سبب مي شود كه درمان سرطان پروستات بهتر صورت بپذيرد و هم سبب مي شود عود اين سرطان كاهش پيدا كند و همچنين سبب كاهش عوارض اين دارو مي شود. براي اين منظور كمپلكسي از نانوذرات ساخته مي شود كه شامل سيس پلاتين و هيالورونيك اسيد است. همچنين در حين پروسه ساخت يكسري از عوامل بر روي اين ساخت موثر هستند كه با شناسايي اين عوامل مي توان فرمولاسيوني بهينه را تهيه كرد و در نهايت اين فرمولاسيون بهينه شده بايد بر روي سلول هاي بنيادي سرطاني پروستات آزمايش شود تا مشخص شود بين سيس پلاتين و كمپلكس نانوذرات تفاوت معنا داري وجود دارد يا خير. در نهايت مشخص شد كه فرمولاسيون بهينه شده تفاوت معناداري با سيس پلاتين دارد.
موارد یافت شده: 7